ייעוץ טלפוני ללא עלות שירות תיקונים עד הבית והעסק חייגו עכשיו - 072-3719971 תיקון כל סוגי המחשבים 100% אחריות על כל התיקונים ASUS Dell Lenovo HP Apple Toshiba Acer Microsoft MSI

כל מה שחשוב לדעת על בעיות חומרה נפוצות: המדריך המלא

עבודה, לימודים, תוכן בידורי לכל המשפחה – המחשבים הם המרכז של הבית כולו ולכן מומלץ להקפיד על תחזוקה נכונה שלהם, כדי לא להזדקק לטכנאי מחשבים ולחסוך בעלויות של תיקון מחשב ניייד או החלפתו. אילו סכנות אורבות למחשב? אילו בעיות חומרה נפוצות יש? כל המידע בהמשך! בתקופה שבה המחשב משמש אותנו בפעולות הבסיסיות של החיים, בבית ובבית העסק, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו תקלות. ממחשב שלא נדלק, מחשב ש"נתקע", או מגיב לאט, דרך בעיות של  חיבור לאינטרנט, או חלילה אובדן של חומרים וקבצים שהיו מאוחסנים בו. אם אירעה תקלה, יש אמנם פעולות בסיסיות שניתן לבצע לבד כדי לאבחן ולעיתים אף לתקן. ללא ניסיון, כלים וידע, עדיף להיעזר באיש מקצוע, בעיקר כשניתן להזמין טכנאי מחשבים עד הבית, כדי למנוע תקלה חמורה יותר, שתשבית את המחשב ותדרוש תיקון מחשבים יקר יותר.

בעיות חומרה נפוצות

התקלות הנפוצות במחשב הן תקלות תוכנה, באגים או וירוסים, קבצים לא תקינים, שגיאות במערכת ההפעלה וכדומה, אבל יש לעיתים גם בעיות חומרה. להלן כמה בעיות נפוצות:
  • בעיה בספק הכוח – ספק כוח, קופסה המכילה קבלים, נגדים ושנאי, אליה מתחבר כבל החשמל, פגיע לקפיצות מתח, רכיביו עלולים להישרף ולקטוע את אספקת החשמל למחשב. במקרה כזה, יש להחליף לספק כוח חדש, על ידי איש מקצוע מוסמך, למניעת התחשמלות וגרימת נזק נוסף למחשב.
  • בעיה בדיסק הקשיח – הדיסק או הכונן הקשיח, מועד גם הוא לתקלות, שכדי למנוע מומלץ לרכוש דיסק בעל נפח גדול ולשמור את הישן כגיבוי. גם כשיש תקלה בדיסק הקשיח, לא מומלץ לנסות לטפל בה לבד.
  • בעיה במאווררים – מאווררים לא תקינים יגרמו להתחממות של ספק הכוח או המעבד והם יינתקו. את המאוורר של ספק הכוח לא ניתן להחליף בפני עצמו, החלפת המאוורר של המעבד, אפשרית.
  • בעיה בלוח האם – גם ברכיב המרכזי במחשב, עלולות לקרות תקלות, המחייבות את החלפתו, לצד החלפת המעבד והזיכרון, בעלות שיכולה להגיע לזו של מחשב חדש ויש להיוועץ בנושא בטכנאי מחשבים.

כך תעשו את זה נכון!

את הבעיות העלולות להתעורר בחומרת המחשב, ניתן גם למנוע מראש, כדי לא להזדקק לתיקוני מחשב, להחלפת רכיבים ולעיתים החלפת המחשב כולו, כל זאת בהוצאות כספיות לא קטנות. להלן כמה מהפעולות שחשוב לנקוט לתחזוקה תקינה של המחשב:
  • הצטברות אבק במחשב – האבק הוא ללא ספק מאויבי המחשבים, שלרוב ניצבים על הרצפה. סבך החוטים היוצא מאחורי המחשב, מונע גישה לניקוי ראוי והתוצאה היא הצטברות של אבק, פרוות חיות מחמד, קורי עכביש וכל השאר. כל אלה, סותמים את פתחי האוורור, מונעים פליטה של חום מהמחשב, מפריעים לפעולת המאווררים. כל זה גורם להתחממות יתר, שעלולה להביא לקצר ולהפסיק את פעולת המחשב.
למניעת הצטברות האבק וחסימת הפתחים, יש לנקות לעיתים תכופות במברשת את המחשב וסביבתו, להסיר את הלכלוך  ולמנוע את החסימה. מדי פעם, יש לנקות בזהירות גם המאווררים עצמם, כמובן כאשר המחשב במצב כבוי.
  • מגעים רופפים – התרופפות של מגעים אלקטרוניים, היא בעיה שכיחה נוספת, הנגרמת מהזזה מרובה ולא זהירה של המחשב, מפגיעה או מכה, או מהתחממות של רכיבים. למניעת מצבים כאלה, יש להציב את המחשב על משטח ישר, ולהשאיר פתח של כמה סנטימטרים מהקיר, עבור המאווררים. אין לנסות לסדר תקלות באמצעות הנחתת מכה למחשב.
  • עייפות של המחשבהשימוש הנרחב במחשב, מביא לכך שהוא לא כבה אף פעם והפעילות הבלתי פוסקת, עלולה לגרום להתחממות. ביחד עם האבק הנשאב מהמאווררים, היא תוביל לנזק מצטבר לחומרה. מאידך, כיבוי תכוף מדי, עלול לפגוע בקבצי האתחול ולגרום נזקים לתוכנה. הפתרון הוא העברת המחשב ל"מצב שינה", כשלא משתמשים.
  • קצרים והפסקות חשמל הפסקות תכופות של זרם החשמל, עלולות לגרום לתקלות, כמו שריפת ספק הכוח, הנתב או המגעים, פגיעה בקבצי האתחול ועוד. כדי למנוע זאת, יש להתקין אל-פסק או מגן ברקים על נקודת החשמל. בזמן סופות ברקים, עדיף לכבות את המחשב.
  • עומס יתר עומס יתר על ספק הכוח, המעבד או הדיסק הקשיח, שיכול להיגרם מחיבור עודף התקנים חיצוניים, מהפעלת תוכנות כבדות או מביצוע פעולות תובעניות, עלול לגרום לבלאי מוגבר ולקצר את חיי המחשב. כדי להימנע מעומס יתר, יש להתאים מראש בין איכות החומרה של המחשב, למשימות שיידרש לבצע.

תוכן עניינים

לבדיקה וייעוץ ללא עלות
שירותים נוספים